(مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی): MACC

(مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی): MACC

(مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی): MACC

(مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی): MACC

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
نویسندگان
(مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی): MACC

برای آنان که خالق شرایط اند نه زاده ی شرایط

(مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی): MACC

 

طرح بر پایی یک مکان فرهنگی برای هنرمندان لاتین و مردم عامه در اوایل دهه ی 1960 در شهر آستین (شهری در ایالت تگزاس) ارائه شد.جشن کلنگ زنی پروژه درنوامبر2005زده شد وپروژه درژانویه ی 2006 شروع شد.

سرانجام یک رویای سی ساله در15سپتامبر2007به همراه بازگشایی بزرگ یک مرکز فرهنگی مکزیکی آمریکا یی تبدیل به آجروملات شد.مارتین دل کمپو درسخنرانی خود برای گروهی که از طرف شهربرای انتخاب معمار برگزیده شده بودند سخنرانی خود را در موردچگونگی تصوراتش نسبت به خورشید و ماه از زمانی که به طراحی "ام.آ.سی.سی" فکر می کرده توضیح می دهد. پس ازآن " د لئون" منظره را تصویر کرده وپیش فرضی به شکل هلال ماه  ارائه می دهد.جایی که فضای اداره و کلاس ها باید جا داده شوند و به وسیله ی سه هرم متصل شوند.

این تیم طراحی بعد از گرفتن پروژه برای طراحی با مردم شهر در مورد احتیاج آنها برای توسعه ی پلان اصلی مصاحبه کردند،همچنین جلسات با سران جامعه ترتیب دادند تا احتیاجات آنها را در یابند به این دلیل که طبق گفته ی خود هیچ تفکر واضحی از این که پروژه چه چیزی باید باشد نداشتند.این مرکز توسط معمار مکزیکی تئودورگنزانس د لئون ،دارنده ی جوایز ریادی شامل مدال طلای2008 از اتحادیه ی بین المللی معماران،طراحی شده است.واین تنها ساختمان او در ایالت متحده است. آنچه که تئودورگنزانس دراین پروژه درپی آن بودهنریست که شامل پیامد های انتزاعی،ارتباطات تناسبی نور و سایه،اهمیت(مادیت)بتن وخلق یک اثرماندگار معماری است.تهیه ی پیش نویس طرح به صورت آزادانه ومدل های مطالعاتی با جزئیات زیاد روش های طراحی بود که تئودور گنزانس د لئون برای گسترش طراحی شماتیک مورد استفاده قرار داد.این پروژه در دو طبقه سازماندهی شده است.بلوک های هلالی شکل به سمت جنوب شرقی است که یک سطح افقی برای پروژه سازماندهی و درست می کند و یک میدان بزرگ به سمت رودخانه نیز ایجاد شده است.

تکمیل فاز1 "ام.آ.سی.سی" مرکز فرهنگی آمریکایی مکزیکی به دلیل داشتن قسمت های فرهنگی شهر آستین  وفضاهای سرگرمی به خلاقیت،محافظت،ارائه و ترقی میراث وهنرهای فرهنگی مکزیکی-آمریکایی اختصاص داده شد. این مکان به عنوان منبعی برای جامعه ی محلی و بازدیدکنندگانی ازمیان اعضای جامعه ومحصلان،به پرورش فهم وارتقاء فرهنگ اسپانیایی همانند خصوصیات فرهنگ جاه طلبانه ی بومیان آمریکا متمرکز است. برنامه ها و برنامه های تحصیلی شامل هنرهای بصری،تئاتر،رقص،ادبیات،موسیقی چند رسانه ای و هنرهای آشپزی است.

فاز 1 پروژه: فاز1 پروژه شامل یک میدان بیرونی ،یک ساختمان دو طبقه با اداره ها(دفاتر)، کلاس ها واتاق های ملاقات و همچنین پارکینگ همکف،فضاسازی ویکی از سه سازه ی سایه ای برای میدان است.

 


 

فاز 2 پروژه:اضافه کردن یک سالن تئاتر300 نفره، ملحقات کلاس ها و اداره ها

(برای تحصیل،نمایشگاهها،فضای تمرین نمایش،ودفاتر) و دو سازه ی سایه ای دیگر.

 

 

فاز3 پروژه:

کلاس های اضافی  و اداره ها ، یک سالن تئاتر800  نفره و پارکینگ...

 

 

پالت مصالح " ام.آ.سی.سی" همانند اکثر کارهای گنزانس د لئون عملاً محدود شده است. در اینجا اکثر مواد سفید هستند. پوشش آشکار سنگدانه ای بتن، جداگرهای سفید،دستگیره(نرده های) آلومینیومی یا شیشه ای، ویترین شیشه ای یا آلومینیومی، چوب های رنگ روشن یا فرش های طوسی.قاب بندی سازه ای و مجاری مکانیکی در استودیوها وکلاس ها کاملا مشخص است.حائل های عمودی بتنی پیش ساخته ی شیب دار طوری طراحی شده اند که وقتی از جلو به آنها نگاه شودشفاف و وقتی از زاویه هابه آنها نگاه شودمات به نظرمی رسند.

تئودور گنزانس د لئون: من معتقدم که "ام.آ.سی.سی" باید بنایی ویژه برای معرفی جامعه ی آمریکایی مکزیکی باشد وباید یک نقطه ی مرجع شهری در نقطه ای بسیار خوب درسواحل دریاچه ی "لیدی برد" ایجاد کند. من یک مجموعه طراحی کردم،یک اثر کلی ازاشکال سفید ،یک حجم منحنی،یک شکل هلالی ،یک استوانه و منشورهای سه ضلعی در سایزهای مختلف.همه ی آنها یک ترکیب هنری مطلق،منحصربه فرد وکاملا مدرن به وجود می آورند. بدنه ی منحنی شکل وهلالی فضای میدان را در بر می گیرندوچشم ها را به سمت دریاچه هدایت می کند.همه ی منحنی ها(گردش ها) و دسترسی ها به آن فضا است.این مجموعه به عنوان مکان ملاقات است. منحنی ها به عنوان گردشگاه معماری که ازچشم اندازهای متفاوت در میدان ومنظره ی دریاچه برخوردار است طرح ریزی شده است.

 




نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







مطالب مرتبط
پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .